Pagina's

zondag 5 mei 2013

Verrassing!! Lief pakje van Druantia :)

Een week of 2 geleden kreeg ik plots een pakketje.  Verrassing!
Ik had niets besteld dus ik wist helemààl niet van wie dit was...
Benieuwd opende ik het kartonnen doosje en kijk wat een mooi kadootje er in zat!  Daar hou ik van! Mooie, met zorg ingepakte pakketjes.

 

Er zat een kaartje bij.

Het kwam van Druantia

Ik kende Druantia van naam via I Love Eco, de ecologische website.
Druantia  is een gezondheidswinkel in Lier met thee, kruiden, producten voor zelfzorg, voedingssupplementen maar ook natuurlijke cosmetica... opgestart door Iris Van Dessel.
En ik ben voor de natuur!  Hoe natuurlijker hoe liever! 
Ten eerste omdat de kinderen zo gevoelig zijn, en ten tweede omdat mijn eigen gezondheid alles behalve is en ik al zoveel chemie binnen krijg dat ik de rest graag op een natuurlijke manier aanvul.


Toen ik het doosje opende zag ik meteen 4 schattige tubetjes in een hele mooie doos!
Allemaal van het merk Farfalla dat ik niet ken, maar het oog wil veel, en Farfalla spreekt daarom zeker aan!


Bij de doos zat een mooie kaart waarop stond wat er in welke tube zat.
Ik had het eerst nog niet door maar het stond er in 3 talen op behalve het Nederlands.  Iris was zo lief me de link te Tweeten met de Nederlandstalige omschrijving.
Er staat ook een volledige lijst op met wat er allemaal in elk product zit. 

 

Van het merk Farfalla zit er ook nog een heel boekje bij met de producten van het gamma.  Helemaal met de beschrijving hoe je elk product best gebruikt er bij, foto's van de tubes en flesjes,...

 
 
 
Ik ben normaal gezien Ahava-addict.  Al sinds mijn oma naar Israël ging om daar Dode-Zee-zeepjes te halen voor mijn puber-pukkel-huid. 
En dat hielp toen, en dat helpt nog steeds.  Ook voor de dochter haar eczeem, en de andere tere huidjes in het gezin.
 
Maar ik sta open voor nieuwe dingen!
Dus ik ging aan de slag ;)
 
Als eerste testte ik
Daily Refresh (cleansing fluid)
Ik was de dag voordien gaan slapen met mijn make up nog aan.  Foei! Ik weet het, maar ik wou een goeie test.
De reinigingsgel breng je aan op een vochtig gezicht.  Je hebt echt niet veel nodig, een erwtje. Je wrijft een beetje open in je handen en brengt aan op je gezicht (zo deed ik het) en dan wordt het een beetje melk-achtig van substantie.  En het ruikt zooo fris!! Naar citroen :)
Ik heb zelfs over mijn ogen gewreven, om mijn mascara te verwijderen, en het prikte niet in mijn ogen.  En dat heb ik meermaals getest hihihi...  Een mens moet toch goed testen nietwaar ;)
 
Het enige dat nadien nog overbleef was een heel fijn zwart randje kohlpotlood maar dat is sowieso moeilijk te verwijderen.

Ik vond mijn gezicht wel zuiver aanvoelen.  Het voelde toch heel droog en karton-achtig aan, zoals altijd als ik een dieptereiniging doe.

Na mijn douche gebruikte ik
Intense Moisture (light moisturing fluid)
Dit is een zachte melkachtige emulsie.  Ze loopt echt uit de tube dus opgepast ;)
Ze is meteen ingewerkt in je huid MAAR het karton-achtige en trekkerige gevoel en uitzicht is dan ook meteen weg!
Het heeft een frisse geur, ook licht citroen-achtig, maar niet overheersend.
Perfect voor in de ochtend!

Be Beautiful (bliss cream)
Is een "verwencrème".  Deze heb ik gebruikt toen ik de eerste keer "verwend" werd door de zon :)
Ik heb 's avonds mijn gezicht en decolleté ingesmeerd met deze crème. 
Het is een iets dikkere crème.  Je voelt meteen het verschil in textuur.  Hij smeert ook anders uit.
Hij dringt ook minder snel in je huid, maar kleeft niet of is niet vettig.  Het voelt gewoon "rijker" aan.  Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
En de dag nadien was mijn huid ook gekalmeerd.  En ook goed gehydrateerd.

Age Miracle (night miracle fluid)
Deze is een romigere crème.  Je voelt meteen dat het de bedoeling is dat hij langer moet werken.  Dus een hele nacht.  Het smeert zachter uit.
Hij kleeft iets langer, maar dat stoort niet want je gaat toch slapen. 
Hij ruikt lichtjes naar bloemen.  Ik vroeg aan de dochter welke geur ze herkende en ze zei overal "lavendel" :) Maar dat was de connectie met het doosje denk ik hahaha!

Het enige nadeel vond ik bij deze flacons:
Op de achterzijde staat niet hoe je ze moet gebruiken bijvoorbeeld bij de gelaatsreiniger.
En voor een leek als ik is dat handig.  Ik weet niet of dat bij de grotere versie wel het geval is.

Het GROTE voordeel is:
Je hebt écht niet veel nodig! En dat is dan weer goed voor onze portemonnee :)



Ik ben héél blij dat ik dit product heb leren kennen! 
Dankjewel Druantia voor die leuke kennismakingspakket!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.