Pagina's

dinsdag 25 september 2012

Heerlijk verleden

Sinds ik thuis ben probeer ik klusjes te volbrengen die ik in het verleden niet kon doen wegens "geen tijd".

Zo liet ik al de foto's van de kinderen afdrukken sinds hun geboorte om ze in fotoboeken te stoppen.  De jongste houdt ongelofelijk van foto's kijken en kan daar uren mee zoet zijn.
Toen ik naar de desbetreffende winkel de lading foto's ging ophalen verwachtte ik een aantal enveloppen, maar neen... het was een enorme kartonnen doos met enkele honderden foto's in.

Ik sorteerde ze snel per jaar en maand en stak ze alvast op volgorde.
Maar zoveel fotoboeken... van overal breng ik er mee, uit reclame, of als ik er ergens originele vind, en systematisch stop ik de foto's er in.

Maar zo ben ik ook begonnen met de foto's van thuis in te scannen van toen ik jong was.  Ik heb een behoorlijk druk leven achter de rug moet ik zeggen.  Ik ben niet alleen thuis, en mijn ouders hadden het echt wel druk. 
De foto's zijn echt gieren!  De kinderen lachen zich te pletter met onze kledingkeuze en noemen hun opa Prins Filip of je kan het zo gek niet bedenken!

Het is misschien inderdaad beschamend als je ziet hoe je er vroeger bij liep, hoe je je gedroeg.  Maar ik ben blij met mijn jeugd.  Ik heb ongelofelijk veel meegemaakt, heel erg veel kansen gekregen...

Ik zei onlangs nog "ik heb een goeie jeugd gehad" waarop mijn zoon letterlijk herhaalde "ik heb ook een goeie jeugd gehad" waarop we in lachen uitbarstten.
Uiteindelijk deed het me deugd dat hij dat zei.  Dat wil wel wat zeggen ook al is hij nog jong.

En ook al ben ik nu al 3 jaren thuis, en al was dat niet de bedoeling en wil ik daar graag snel verandering in, ik heb er uiteindelijk toch van genoten van zodra ik er mij bij neergelegd had.
Ook hier zijn leuke dingen te beleven, uitdagingen bijna elke dag, en wel elke dag een giller van formaat.

Bedankt lieve ouders en broer en zus!  Bedankt kindjes en wederhelft!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.