Pagina's

maandag 24 september 2012

Het gevecht om de koffie

Oké... het is misschien overdreven... 3 koffiemachines in huis.
1 Senseo-apparaat voor Papa
1 Dolce-Gusto-apparaat voor Mama
1 "ouderwets" koffiezetapparaat voor als de familie op bezoek komt, want zij drinken alleen maar de enige echt dessertkoffie van Douwe Egberts (mag dat eigenlijk, merken noemen?)

Hoe is dat zo gekomen?  Ik herinner het mij eigenlijk ook niet zo goed.
Ik ben eens heel erg ziek geworden van 1 soort Senseo-koffie.  Iets nieuws dat ze lanceerden, ontbijtkoffie ofzo, en toen zweerde ik koffie helemaal af.
Maar ohnee... zonder koffie word ik helemaal onhandelbaar en chagrijnig!
Ik dronk al eens heerlijke Dolce Gusto bij vriendinnetjes. 

Toeval wou dat oma bij een krantenabonnement een Dolce Gusto apparaat kado kreeg en er niets van begreep dus het maar een stom apparaat vond.  Kleindochter was in de buurt en mocht het hebben als ze wou.  Ja hoor!
En sindsdien staat hier een mooie rode bol te blinken. :)

Nu is het wel zo dat wij beiden koffie-addicts zijn.
Verslaafd aan Starbucks, maar dat is helemaal niet goedkoop.
En sinds mama thuis is moeten we toch een beetje budgetbeheer doen.

Dus de afspraak is dat mama wel mag genieten van haar koffietjes, want veel meer om te genieten is er niet meer.

Maar nu... Papa's Senseo-apparaat heeft al een hele tijd kuren.  En sindsdien is het handiger om Mama's machine te gebruiken natuurlijk ;)

En vanmorgen zat mama zonder koffie...
Géén goed idee!
Gelukkig is ons ouderwets machientje er nog !
En maar snel nieuwe capsules besteld!

Wachten maar...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.