Pagina's

maandag 24 december 2012

Inpakken en wegwezen...ofzo...

Vandaag vertrekken we eindelijk!

Vroeger lachte ik de Papa elke keer uit omdat hij al weken van tevoren lijstjes begon te maken over wat hij moest meenemen als we ergens naartoe gingen.  Al gingen we maar 2 dagen ergens naartoe.

Toen ik 14 ging ik op internaat te gaan.  Ik moest en ik zou een hotelopleiding volgen en de beste school voor meisjes was voor die studie toen enkel nog in Brugge te volgen.  Ik was 2u onderweg, enkele reis, met de trein.  Dus daarom besloot ik tijdens de week op school te blijven, bij de Zusters. 
Ik werd dus supergeroutineerd in snel in- en uitpakken.  De wekker ging 's maandags om 5u.  En ik begon pas te pakken toen ik opstond. Mijn trein vertrok om 6u20, dus ik moest wel voortmaken.
Toen Broer nog kleintjes was ging het ook nog tamelijk goed.  Ik moest niet echt levensbelangrijke zaken meenemen.  En zo vaak gingen we nu ook niet op vakantie.  Als dat dan al gebeurde was dat in één of ander bungalowpark en daar was alles voorzien voor kindjes qua luiers, stoeltjes, bedjes,…  Ik moest er enkel voor zorgen dat zijn voeding, flesjes, en knuffel mee waren.

Tijdens de schoolvakanties, en zeker tijdens de zomer, heb ik altijd een grote tas met spulletjes mee die ik overal naartoe zeul op uitstapjes.  Daar zitten dan zaken in die je nodig hebt, zeker als je ze niet bij hebt: EHBO-kitje, lolly’s voor lange autotrips, vochtige doekjes, bellenblaas, ballonnen, strandbal,…
In 2009 waagden we al eens een vakantie met Meisje en dat liep helemaal mis.  Maar toch… nu, 3 jaartjes later proberen we opnieuw.  Nu wil ik zeker zijn dat ik alles mee heb!  Zo kunnen we hopelijk van een rustige vakantie genieten en zij ook.
Dus nu loop ik al 2 weken als een kip zonder kop vol stress lijstjes te maken.  Dingen die ik niet mag vergeten.  Bedrand voor Dochter, knuffels voor alle 2, voor Broer spelletjes en boeken, voor Dochter veeeeeel bezigheidstherapie, zwembandjes voor het zwembad, laarzen voor in het bos,…

Om nog maar te zwijgen van de was die ik moet klaar hebben tegen de tijd dat we vertrekken, en dat alles in het geheim, want ze weten nog van niets.  Dan zit mevrouwtje al klaar in de auto tot we vertrekken en dat wil ik te allen tijde vermijden!  Zeker met afgelopen week in het achterhoofd.
Ik ben al moe en we moeten nog vertrekken ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.