Pagina's

zondag 9 december 2012

Sint buiten-Kerstboom binnen

Ben je blij dat de Sint weg is... staat de kerstboom er al...

De Sint was echt nog maar weg met de boot, en ze stond hier al te zeuren "wanneer gaan we de kerstboom versieren?".
Nu moet je weten, ik hou nogal van gezelligheid.  Het hangt hier bij elke gelegenheid vol, bij elke feestdag, het begin van de lente, Valentijn, ... ik vind altijd wel een reden... één of meerdere slingers, ballonnetjes in dat bepaalde thema.
Deze keer waren er opblaasbare Sinten en Pieten, slingers bij de vleet, ballonnen, een speciaal tapijt voor de schoen...
Ik had echt wel eerst even tijd nodig om alles terug Sint-vrij te maken.

En... ik heb eigenlijk wel héél veel kerstspullen!  Papa moet dus zeker thuis zijn als ik die van de zolder wil halen.  Het zijn hoge en zware bakken die tot boven gevuld zijn met spullen voor de kerstboom (een mens moet keuze hebben, toch?) en het huis wordt echt nokvol spulletjes gehangen.  Het is een kakofonie moet ik toegeven, ik zou het anders doen, maar ik laat de kinderen echt doen.  Het is hun sfeer, het is hun feest, het is echt hun lievelingsperiode.  Zeker Meisje vindt al die lichtjes geweldig.  Dus als de bakken opengaan dan begint het al met "oooooh" en "aaaah" en zien ze plots dingen tevoorschijn komen die ze alweer vergeten waren.


 
Ook Poes vindt het weer interessant.  Die is gek op vogeltjes met veertjes.  Die worden gewassen en gewassen dus de boa was helemaal zijn ding!
 
 
 
We hebben ook nogal veel rendieren.  Meisje haar lievelingsknuffel is een eland.  Zij en Eland zijn onafscheidelijk.  Nu is het zo dat Eland gekocht is in Noorwegen op een zakenreis van Papa en we vinden geen 2e exemplaar meer.  Eland is ondertussen HOOGbejaard (lees, tot op de draad versleten) dus mag enkel nog in haar bedje liggen.  Ze wrijft op zijn oortjes en valt zo in slaap. Je kan bijna door zijn oortjes kijken van het gewrijf.  Grappig!
Iedereen brengt van overal dus "elandjes" oftewel rendiertjes mee die op elandjes lijken, met een gewei dus.  En met Kerst zie je ze zeker overal.
 
Meisje heeft nu eentje aan de deurknop van het toilet gehangen, een goeie grote, die ze kan knuffelen terwijl ze op het toilet zit.  Hoe gek kan je zijn!!
 
We hebben geen echte kerstboom meer sinds jaren.  Dat was teveel onderhoud en dat kon ik fysiek niet bolwerken.  "Zoveel onderhoud is dat toch niet?" hoor ik je denken, maar met mijn CVS heb ik al werk genoeg aan mijn bijzonder gezinnetje ;)
De kerstboom in mekaar puzzelen en de lichtjes er in hangen is mama's werk.  De boom prikt toch wel nog steeds een beetje.  Het is best wel een mooie!  En nadien mogen de 2 versierders aan de slag.
 
Ook Vlinderzus wordt niet vergeten in de kerstboom.  We kwamen deze zachte vederen vleugeltjes een paar jaren geleden tegen en die konden we uiteraard niet laten liggen.  Het pas misschien niet bij de rest maar daar trekken wij ons niets van aan!


 
Ik moet wel regelmatig zeggen dat niet alles op 1 plaatsje moet hangen :) Anders valt de boom om natuurlijk, maar ze doen het niet slecht!
 
 
 
En dan gaat hij de kast op.  Anders wordt alles de hele tijd van plaats veranderd en dan valt de boom continue om.  Dan heb ik geen 2 minuten rust :)
 
 
En toen de boom op de kast stond en de lichtjes lekker hard flikkerden (je kan kiezen hoe ze twinkelen maar hoe harder hoe liever) vroeg Meisje: "en wanneer is het Valentijn?"

Daar gaan we weer :)
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.