Pagina's

woensdag 26 december 2012

En we zijn op vakantie (part 1)

Het was gelukt!  Ingepakt zonder dat ze van iets wisten!
Broer wist wel dat er op vakantie gegaan werd, maar niet wanneer, hoe lang en naar waar.  Hij moest zijn zus af en toe een beetje afleiden.
Pas toen ik op maandag voormiddag de tassen naar beneden haalde, viel hun eurootje.  Ze gingen op vakantie.  Ik had hun gezegd dat het heel erg lang rijden was.  Dus de MP3 kwam boven, knuffels mee in de auto en we vertrokken.

Na 3 kwartiertjes stopten we even, aten we iets, even benen strekken, en we vertrokken terug.
Eentje luisterde naar Urbanus-grappen en zat te lachen.  Eentje zat K3 liedjes te zingen.  Gezellig zo!
Pas toen we echt de parking van het Roompotpark op reden zag Broer waar we waren.

En toen kon het allemaal niet snel genoeg gaan: zwemmen, spelen, naar het huisje, naar het restaurant, naar de knutselclub,...

Eerst maar wat gaan spelen in de binnenspeeltuin.  We waren nog even te vroeg.  Dat vonden ze heerlijk!  Meisje durfde niet zo goed, alles was nieuw natuurlijk.  Broer moest maar even mee de weg wijzen doorheen het parcours.  En toen was ze vertrokken.  Heen en weer op de glijbaan.

En dan naar het huisje.  Samen de weg zoeken.  En we hebben een speeltuintje voor de deur, en een tuintje met een hek rond, dus ze kunnen buiten zonder wegloop-risico!
(dat was bewust zo gekozen).  We hebben ook een leuke bolderkar want als Meisje geen zin heeft in lopen, dan loopt ze ook niet, vandaag de immer-geïnfecteerde schouders en nek van Mama ;)

Op Kerstavond gingen we gezellig uit eten.  Buffetje, zonder poespas, zoals we dat graag hebben.  Mama niet koken, heerlijk! Broer at zijn lievelingseten, tomatensoep en lookbroodjes.  Meisje at ook haar lievelingskostje, frietjes en worstjes (hotdog-worstjes met frikadelletjes haha, feest voor iedereen).

Op Kerstdag was blijkbaar de Kerstman geweest.  Lekker kadootjes uitpakken dus.  Al stond er maar een belachelijk klein kerstboompje, er pasten wel veel dingen onder!
Veel CD-tjes, een abonnement voor de kleine Professor bij Technopolis (het wetenschapsmuseum), leuke spullen van Winkel van Papier voor mama en een sjiek boek voor Papa. 
We gingen knutselen met Koos Konijn en daarna eindelijk zwemmen!

Meisje is een heuse waterrat!  Maar een gevaar... ze springt overal in en kan helemaal niet zwemmen.  Ze moet van school de zwemgordel inruilen voor opblaasbare bandjes, dus die hebben we nu alvast aangedaan om te oefenen maar dat gevoel is uiteraard anders :)
Broer kan veel beter zwemmen dan de zwemjuf op school beweert en doet goed zijn best.  Golven vindt hij heerlijk, hij waant zich op de Beringzee zoals de mannen van Deadliest Catch.
En Mama... die vult kruiswoordraadsels in want al was ik vroeger de grootste waterrat, sinds mijn gezondheid geen 100% meer is heb ik het altijd vreselijk koud in zwembaden.




's Avonds gingen we naar een echt Kerstdiner.  Gelukkig ook buffet!  Met gerookte zalm tot groot jolijt van de kinderen.  Dat, samen met frietjes en tomatensoep, en ze zijn gelukkig! 
We zaten weer in een rustiger stukje van het restaurant.  Ik had de 1e dag gevraagd of er toevallig een onverwacht bezoek zou komen van de Kerstman, kwestie van Meisje een beetje voor te bereiden, maar dat was niet het geval.  De manager van het restaurant begreep me heel goed en zei dat ze wél ging rekening houden met de plaatsen in het restaurant, want dat dat ook wel belangrijk zou zijn voor ons.
Héél lief!!

Het slapen gaat ook best.  De eerste nacht sliep Meisje in een aparte kamer, maar ik deed geen oog dicht.  Ik was bang om ze niet te horen.  Toen ik uiteindelijk in slaap was gevallen had ze blijkbaar heel de tijd geroepen, Broer was er van wakker geworden en was me komen halen want ik had ze zelf niet gehoord.  Ik heb ze verhuisd, sinds vorige nacht slaapt ze bij mij en Papa apart (die snurkt toch hihi, blijkbaar hoort Broer het door de muren).
Vanochtend riep ze voor 't eerst om 6u45 en ze was al eventjes wakker zei ze maar ik denk niet dat het al lang zal geweest zijn.  Dat zou ik gemerkt hebben.

Vanochtend (middag) zijn we gaan brunchen.  Croissants met spek wouden ze, 't is eens wat anders :)
Maar ach, ze hebben al heel goed gegeten.  En 't is vakantie... Nadien gaan we weer her-opvoeden.

Maar steeds weer diezelfde vragen "wanneer gaan we zwemmen? Wat gaan we nu doen? Gaan we bowlingen (eigen woordenschat)? Gaan we met de gocarts? Wanneer gaan we dit, wanneer gaan we dat?"  Er is geen vaste planning en ik heb het Pictogrammenbord met de weekplanning niet bij (te groot).

En als je dan uiteindelijk één of andere activiteit aan het doen bent wil Meisje altijd meteen terug naar haar "huisje".  Eigen omgeving is toch nog steeds het belangrijkste, en de bungalow is nu haar eigen stek, haar plaats van rust. 

Maar ik maak me er niet te druk om.  Vakantie is loslaten.  Ook voor hen.  Zelfs Broer heeft het er lastig mee hoor.  Ze moeten dat leren. 
Ik probeer ze op te vangen door te knutselen, spelletjes te spelen, kleuren,... gelukkig ben ik inmiddels heel creatief ;)
Als ik maar niet teveel kilometers moet lopen, want dat nadeel heb ik hier natuurlijk wel ;)

Foto's volgen als de wandelaars terug zijn met het fototoestel...
Tot dan... veel vakantiegroetjes vanuit Roompot Weerterbergen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.