Pagina's

dinsdag 30 oktober 2012

Allerheiligen

Goh... het is weer zo ver!
De straat staat vol auto's, eigenlijk al heel de week.
Mensen die enkel vandaag, morgen, overmorgen naar het kerkhof komen en die je tijdens de rest van het jaar niet ziet. 
Ze parkeren hun auto's zomaar waar ze denken dat dat het makkelijkst is, zonder rekening te houden met de buurtbewoners.

Om dan nog maar te zwijgen van de "ramptoeristen".  De ouden van dagen lopen dan langs de gangen met de kindergrafjes en ze staan bij elk grafje stil, rekenen uit hoe oud het kindje was toen het overleed en beginnen dan te jammeren hoe erg het wel is en "ocharme" en zo verder.

Mij krijg je op zo'n dagen niet op het kerkhof.  Mijn zus is bloemschikster en maakt altijd de prachtigste meisjesachtige bloemstukken, verjaardagsbloementaarten, en andere superleuke dingen met bloemen en ook nu weer.
Maar wij gaan altijd een paar dagen op voorhand.
Zo staat alles netjes voor de "ramptoeristen" want ik wil dan ook weer niet dat er negatieve commentaar gegeven wordt over mijn kind haar huisje.

Maar ja, dit is wel de periode dat het kerkhof op zijn mooist is.  En Meisje is gek op bloemen.  Ze leest heel graag Bloemen en Planten, en hoewel mijn abonnement al heel lang is afgelopen, die boekjes gaan altijd en overal mee.  En ook nu wil ze dan op het kerkhof gaan ronddwalen, tussen de mooie bloemen.  En dat moet je dan meteen doen, want een paar dagen later begint alles al te rotten door het meestal slechte weer.

Ondertussen ben ik wel genoeg gewapend om de ramptoeristen van antwoord te dienen als ze daar weer staan te jammeren, dus we houden ons niet echt in om langs de zus te gaan als we er zijn.

Maar echt onze favoriete periode is het niet.  Doe mij maar haar verjaardag, dan kunnen we vlaggen en ballonnetjes hangen en zingen en leuke kadootjes brengen.  Niemand die dat ziet, en dan nog ik zou me er toch niets van aantrekken.  Maar 't is toch vrolijker dan nu.

Neenee... november is niets voor mij!  Alhoewel... 't is bijna mijn verjaardag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.