Pagina's

maandag 29 oktober 2012

Lentefeest

Meisje doet haar lentefeest dit jaar blijkbaar.  We kregen een briefje mee vorige week dat het eind april zover is.
Ik had daar helemààl geen rekening mee gehouden.  Bij Broer was dat in het 2e leerjaar.  Maar blijkbaar worden het 1e en het 2e samen genomen en goede moeder die ik ben had ik dat helemaal niet uitgedokterd  of berekend dat het dit jaar al aan ons zou zijn.

Nu ja... Dit jaar gaat het in een veel grotere zaal zijn.  Op zich is dat wel beter want vorige keer zaten we gezellig als sardientjes in een blik in de turnzaal. 

De plechtigheid was leuk georganiseerd en stond helemaal in teken van de kinderen.  Ze hadden alles goed voorbereid en ook voor broertjes en zusjes was er wat leuks te beleven.

Maar chaos alom... toch voor een meisje als dat van ons.

Dus ik stuurde een mailtje naar het Meisjes-comité.

Als mama zag ik het niet helemaal voor mij dat zij op een podium voor zoveel mensen in een show moest meespelen waar ook geen plaats zou zijn voor een paniekmoment.
Anderzijds vond ik wel dat zij evenveel recht heeft op een lentefeest als haar vriendjes en vriendinnetjes die zich daar nu stilaan op gaan voorbereiden, en waar zij ook gaat aan meewerken en uiteindelijk niets mee gaat doen.  En dat is dan zielig.

Een feest krijgt ze sowieso.  Nu ja, een klein feestje in besloten kring.  Maar wel met grote kadootjes net zoals Broer (nieuwe fiets enzo, dat is hier de gewoonte in de familie).

De speciale juf (GON-begeleidster) heeft al gemeld dat ze wil mee voorbereiden.
En volgende week komt de thuisbegeleidster, de speciale auti-mevrouw.  Dan hebben we het er ook nog over. 
Mits goede voorbereiding zou het mogelijk moeten zijn.
De juf van zedenleer zegt dat ze voor haar speciaal geen tijd zal hebben de dag zelf, uiteraard!  Ze moet al de kindjes in het oog houden en het evenement leiden.

Als we nu iets kunnen afspreken dat ze ergens opzij kan staan, en wij ergens vooraan kunnen zitten zodat we, van zodra we zien dat er wat fout loopt, haar kunnen onderscheppen en van het podium halen en ermee naar buiten kunnen lopen... Dat zou mij minder ongerust maken.

Je moet eigenlijk altijd en overal een noodscenario hebben. 
Wat als.... 
Onze eigen serie :)  Iets minder komisch dan, alhoewel ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.