Pagina's

dinsdag 27 november 2012

De neus van Broer


Meisjes plagen is liefde vragen !

Zo zeggen ze dat bij ons toch zo…

Zoonlief kwam afgelopen week thuis met een schaafwonde aan zijn neus.  Hij was ergens tegenaan gelopen toen hij met een zijn buurmeisje in de klas wat gek had gedaan.  Hij had het gevoel dat er een stukje van een houtsplintertje in zijn neusvleugeltje zat dus had wel iets gezegd tegen de juf maar die had niet meteen iets gevonden dus geen probleem… En hij naar huis.
’s Avonds had hij het mij ook wel verteld maar ik zag ook niets, buiten een geschaafde neus.
2 dagen later begon hij te klagen, hij kon zijn neus niet goed meer snuiten en als hij lachte dan deed zijn neus ook pijn.  Ik begreep niet goed wat hij bedoelde dus ik ging op onderzoek uit en de dokter in mij kwam naar boven zoals dat wel vaker gebeurt.

Omdat ik zelf al tweemaal mijn neus heb gebroken had ik al snel door dat er iets meer aan de hand was dan geïrriteerd neusslijmvlies of iets dergelijks.  Zijn neusbrug was heel gevoelig en bij nader inzicht ook wel wat dikker dan anders en blauw.  En ook zijn oogjes waren wat opgezwollen maar ik dacht dat hij gewoon moe was.
Ik belde naar de kinderarts, het was al laat op de avond.  Hij zei "ooh maar daar doen we tegenwoordig niet zo veel meer aan hoor mevrouw.  We zetten daar geen gipsen bruggetjes meer over zoals vroeger, en hoe minder RX-stralen hoe beter voor de kinderen.  Zo lang hij recht staan is het goed."  En hij stond nog recht dus dat was al geruststellend.
In mijn tijd werd mijn neus helemaal ingespalkt voor zover dat kan.  Met grote pleisters over je gezicht, dat begon dan te irriteren, je huid ging scheuren, gezellig allemaal!  Op zich was ik wel blij dat dat niet nodig was.
Maar wat met zijn sport?  "Ooh haal dan maar zo een masker he!"
Huh?  Een masker?  Zoonlief wist natuurlijk meteen waar het over ging!  Ahjaaaa mama zo eentje zoals Mbokani he!  Da's keicool!  Wist ik veel waar ik dat moest gaan zoeken of hoe dat gemaakt werd!
We spendeerden een hele voormiddag bij de orthopeed waar op maat een masker werd gemaakt.  Het is gemaakt in huidskleur en dat viel tegen want Mbokani heeft een zwart masker (maar die heeft natuurlijk een coolere huidskleur) maar achteraf gezien, Mads Junker had toch ook een huidskleurig maskertje.  Ik had gevraagd of hij er graag wat sproetjes op wou maar dat hoefde niet.
En ik was diegene die altijd bang was dat mijnheertje doelman zijn neus voor het eerst zou breken door een schop van een vriendje/collega-voetballer als hij in het doel zou liggen en iemand zou natrappen of toch iets met voetbal ...
Maar door een meisje!  Wat een giller :)
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.