Pagina's

donderdag 1 november 2012

De grote test van de nagellak-remover

Sinds ik een Twitter-account heb heb ik heel veel geleerd over beauty dank zij de blogsters Mrs Beautyscene, Miss Lipgloss , Supermaxxx , de ITgirls en vooral ook mijn lieve vriendin Leen die blogt voor Love2bemama

En waarschijnlijk gaan zij zich krom lachen met mijn verhaal maar ach... je moet toch ergens beginnen he ;)

Dit verhaal begon eigenlijk bij een aflevering van "Astrid in Wonderland" waar haar vriendin een potje nagellak-remover tevoorschijn tovert waarbij de nagellak op 1-2-3 verdwijnt nadat ze hun vinger in het potje dopen.
Ik vind dat wonderbaarlijk en dacht "dit moet ik ook hebben!"

Na een paar goeie tips van Leen (en weer veel geluk met artikelen die in promotiefolders stonden) ging ik shoppen. 

Ik vond het wonderbaarlijke potje miraculeuze nagellakremover en nog wat basisbenodigdheden van Essie
Want blijkbaar leg je eerst een Basecoat aan op je nagels, alvorens je 2 laagjes lak aanbrengt, en nadien nog een laagje Topcoat.
Nu begrijp ik waarom mijn nagels altijd zo broos zijn, en al zeker nadat ze zijn gelakt geweest.  Ook al gebruik ik een zo natuurlijk mogelijke remover.

We kwamen thuis met de buit en meteen ging ik aan de slag, met de 2 kornuiten-met-fototoestel rond mij.


Het roze potje zegt: 1 seconde per nagel.  Het zou moeten geuren naar rood fruit en vanille (en mijn hooggevoelige kinderen die normaal gezien 3 dagen na het openen van een ander flesje remover nog steeds vinden dat het ganse huis stinkt zullen daar wel eerlijk over zijn).
Je moet gewoon elke vinger in de spons dippen, draaien en klaar is kees!
Er zit géén aceton of parabenen in en is verrijkt met amandelolie.

Daar gingen we... Potje open, kinderen niet gaan lopen, dus dat viel al mee qua geur!
Er zat inderdaad iets zwarts in, een soort van spons met in het midden een opening.  Daar moest iedereen toch eens aan voelen. 



Het voelt koud en nat aan.    Ik vraag me alleen af hoe lang je zoiets kan gebruiken. 
Dat zullen we wel ondervinden. 
Ik had maar 1 laag lak aan mijn vingers.  Het ging er inderdaad best goed af!  Je moet voor een dikkere laag misschien wel wat meer draaien en twisten en de randjes zijn iets moeilijker, maar het is alvast geen gedoe meer met hoopjes watten.

 
EN ik moet toegeven, mijn nagels voelen wel ietsje zachter aan dan de removers die ik tot nu toe gebruikte (van goedkope merken tot duurdere en biologische)

 
Een hele hand is dus op 2 minuutjes of minder klaar (met maar 1 laagje lak welteverstaan).
 




En zoals ik had onthouden heb ik een goeie Basecoat meegebracht.  Deze is een "help me grow  5-day growth".  Ik ben nogal sceptisch op dat vlak.  Eerst zien en dan pas geloven.  Maar ik moest IETS meebrengen, en de meeste Basecoats waren uitverkocht dus ik dacht ach... het zal ook geen kwaad kunnen.  


Dus vraag me gerust binnen 5 dagen naar het resultaat haha!

En ik verwende mezelf ook nog met een kleurtje dat in de winkel zwart leek, en nu ook, maar in de zon is het donker-donkergroen.

 
Ik heb er netjes nog een laagje vernis over gezet zoals het hoort.  De kinderen wisten niet wat er gebeurde!  "Nu NOG een laagje mama?"
 
Maar ik voel wel het verschil en het blijft wel netter zitten, ook na gisteren wat zwaarder "handwerk".
 
Bedankt ladies voor de tips!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.