Pagina's

zaterdag 17 november 2012

De verjaardags-afkickverschijnselen

Nooit gedacht dat een mens moest afkicken van een verjaardagsfeestje... :)

De voorbereidingen hadden "maar" 2 weken in beslag genomen.  Maar wat voor een weken!

Net voor de herfstvakantie hadden we nog snel uitnodigingen meegegeven naar school voor het kinderfeestje van Meisje.  Dat was al een hele klus, zoals je hier al kon lezen.
Maar toen dacht Meisje dat het feestje meteen ging plaatsvinden, en dat was niet het geval.  Het was nog meer dan 2 weken wachten.  En dat was véél te lang!

Dus maakten we samen een aftelkalender, eentje waarbij je de dagen die voorbij zijn kan afknippen.

Tijdens de vakantie begonnen we met de voorbereidingen van de uitdeelzakjes voor op school, de circusschool en voor het voetbalteam.  Je moet weten dat op zondag het feestje was voor de vriendinnetjes en haar verjaardag de dinsdag daarop was.  Dus voor haar was ze jarig van zondag tot dinsdag.  En dus ging ze trakteren voor iedereen.
Mij goed, maar dan niet met versierde cupcakes zoals ik dat altijd doe, of met een mooie taart.  Dat doe ik niet voor 75 kinderen!

Ik vond gelukkig hele leuke gepersonaliseerde buttons bij Jojojanneke en daarmee kon ik de traktatiezakjes mooi sluiten.



Ook de taart voor het feestje maakte ik deze keer niet zelf.  Normaal gezien doe ik dat wel, maar door de drukte van de vakantie (ik heb toch nog steeds CVS en dat voel ik wel dan) zag ik het niet zitten om dat zelf te doen.
Ik bestelde een hele mooie Barbietaart bij een vriendin zonder dat de jarige dat wist.

Ondertussen hadden we meer en meer slapeloze nachten of ochtenden waarbij we de zon zagen ontwaken.  De zenuwen kwamen hoe langer hoe meer bovendrijven.

De kalender werd korter en het feest kwam dichterbij.

Eindelijk was de grote dag aangebroken!
Om 10u waren de vriendinnetjes er voor een heuse Glamourparty!  Er werd een fotoshoot georganiseerd nadat ze zich verkleed en opgemaakt hadden, ze dronken cocktails en aten popcorn.  Ze maakten schatkistjes en armbanden en maakten foto's die ze in een kadertjes stopten.  Een heus meidenfeest!  Gelukkig Kent Fie van Fiefeestjes ons Meisje al lang en weet ze wat wel en niet kan bij haar.
Na de glamour kwamen de kadootjes en de taart.  De kleine driftbui vergeten we maar snel (blijkbaar worden kadootjes niet zomaar uit de mensen hun handen gegrist, dat is een beetje onbeleefd, maar dat heeft niemand haar geleerd dus dat wist ze nog niet).



Na de middag kwamen we even tot rust, en om 16u kwamen oma's en opa's en tante en oom voor nog een stukje taart dat over was. 
Dat was gelukkig iets rustiger. 

Nu, een week later, is Meisje nog steeds door het dolle heen! 
's Ochtends is ze wakker om 5u, en overdag is ze niet te genieten.
Ikzelf ben helemaal leeg, alsof ik dringend in de stekker moet.  Gek toch?  Alhoewel...

En nu zit ze al klaar om haar Sintlijstje te maken... Van de ene drukte naar de andere! 
We telen af!  Naar half januari, dan wordt het hopelijk een beetje rustiger?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.